EL PLE APROVA TRES DE LES QUATRE MOCIONS PRESENTADES PER LA CUP

En el ple del passat 20 d'octubre es van aprovar qüestions rellevants com les ordenances fiscals, la gestió dels serveis socials municipals per part del Consell Comarcal, la pròrroga del contracte de llum amb Endesa, l'accés a serveis buco-dentals per a persones que tenen dificultats per accedir-hi, l'estudi de la municipalització de les zones d'aparcament tarifat, el suport a la ILP d'Educació o el rebuig al TTIP.

El nostre grup va presentar quatres mocions, dues d'un caire supramunicipal, la de suport a la ILP d'Educació i la de rebuig al TTIP, totes dues aprovades pel Ple. L'altra moció aprovada en aquest Ple, era per exigir a l'equip de govern que estudiés legalment i tècnicament la municipalització de les zones d'aparcament tarifat de la nostra vila, ja que creiem que les concessions són desfavorables pels palamosins. La darrera de les mocions pretenia que des de Palamós s'encapçalés una nova manera de fer a la Mancomunitat de municipis de Palamós, Calonge i Vall-llobrega per reduir-ne notablement les despeses de personal d'aquest ens. I que els polítics no percebessin més d'una retribució pel seu treball a la comunitat. Sorprenentment no va ser aprovada aquesta proposta tot i les àmplies mostres de suport que hem rebut la CUP en aquesta qüestió.

La nostra formació va donar suport a dues propostes que considerem prou importants per Palamós com són les ordenances fiscals i la moció conjunta per facilitar a persones sense recursos i amb problemes buco-dentals accedir a aquest tipus de servei per mitjà del treball entre serveis social i professionals que voluntàriament s'ofereixin per realitzar aquestes feines.

Per acabar, volem manifestar la nostra sorpresa davant la negativa a fer política i de debatre propostes en el Ple palamosí. La CUP Sant Joan-Palamós vam defensar, defensem i defensarem el debat polític realitzat de cares a la ciutadania i no de portes endins. Mentre el nostre grup estigui representat en el consistori, garantim que el Ple serà el lloc de debat i negociació política. El poble mereix saber què pensa i com actua cada grup municipal.

LA CANDIDATURA D'UNITAT POPULAR DE SANT JOAN-PALAMÓS VA DEFENSAR I DEFENSERÀ UNA POLÍTICA DE CARES A LA CIUTADANIA I NO DE PORTES ENDINS