LA CUP, EN CAMPANYA PER LA DEFENSA DE L'ESCOLA PÚBLICA

Avui dimecres 31 d'agost de 2016, des de la CUP hem realitzat una roda de premsa davant l'escola pública Vila-romà per tal de fer públic el nostre posicionament polític respecte a la decisió presa pel Departament d'Ensenyament que ha eliminat una línia de P3 d'una de les dues escoles públiques de Palamós. A l'acte hi havia el regidor de la CUP Sant Joan-Palamós Joan Bohigas i el diputat de la CUP Benet Salellas.

Ensenyament va ofertar pel proper curs 2016-2017 vint places a l'escola Vila-romà fet que ja va fer alertar que, sense mobilització i pressió popular, el Govern de Junts pel Sí retallaria una línia d'aquesta recent renovada escola pública de la nostra vila.

Joan Bohigas, regidor de la CUP Sant Joan-Palamós ha declarat que ens sumem a la lluita encapçalada per l'assemblea de la comunitat educativa L'Empordà es mou, i considerem urgent que el Departament d'Ensenyament rectifiqui la seva decisió d'eliminar la línia de P3 de l'escola pública Vila-romà”.

Els cupaires afirmem que les retallades en educació prenen especial sarcasme quan es materialitzen en la supressió d'una línia de P3 en un escola pública, mentre es mantenen totes les línies de la concertada. A més, denunciem que aquesta decisió es va prendre abans de les preinscripcions i creuen que només respon a una decisió política des de dalt que vetlla més pel manteniment dels interessos de la concertada que en defensar i garantir una educació pública de qualitat.

L'assemblea local de la CUP exigeix que es repensi aquesta decisió i que el Govern de la Generalitat aposti decididament per l'educació pública. Això és:

. mantenir totes les línies de les escoles públiques,

. reduir ràtios especialment a P3,

. i un compromís a retornar els recursos i serveis que s'han anat retallant en aquests darrers anys.

Aquestes tres apostes són un compromís de mínims ja que des de l'esquerra independentista el que defensem és l'aprovació de la ILP d'Educació, iniciativa que va ser rebutjada el passat mes de maig. Segons el diputat de la CUP Benet Salellas, “aquest és un dels pitjors atacs a l'ensenyament públic a Palamós dels darrers anys. La no acceptació a debat de la ILP d'educació al Parlament explica i s'explica per retallades d'aquest tipus”.

Des de la CUP també denunciem que l'actual equip de govern de l'Ajuntament de Palamós ha deixat de lluitar per evitar aquest tancament, acceptant que la baixada de natalitat (un sol alumne menys que el curs passat) justifiquen aquesta retallada tal i com va manifestar la regidora d'Ensenyament Natàlia Casellas afirmant a Ràdio Palamós que “és una qüestió demogràfica”. Per l'esquerra independentista les retallades en educació mai responen a criteris demogràfics sinó prioritats polítiques com també la justificació de raons de demanda i el dret a decidir escola per part de les famílies.

Al llarg de l'acte, la CUP ha fet esment que el Síndic de Greugues de Catalunya afirma que caldria “evitar condicionar la supressió de grups en funció de criteris relacionats amb el comportament de la demanda, sovint reproductora de la segregació escolar” (veure La segregació escolar a Catalunya: La gestió del procés d'admissió de l'alumnat). També hem insistit que el municipi es va declarar Vila groga el setembre del 2014 i que el ple de l'Ajuntament va aprovar, el passat mes d'octubre (20/oct/2015), una moció de la CUP en suport a la ILP d'Educació. També hem recordat que el Parlament de Catalunya va instar el govern a reconsiderar el tancament de totes les línies de l’escola pública previstes pel pròxim curs, a no suprimir-ne cap de manera unilateral i a mantenir totes les línies en el procés de preinscripció. Per tot plegat, i donant tot el suport a les mobilitzacions que duu a terme l'Emporà es mou, des de la CUP creiem que cal que el Departament d'Ensenyament rectifiqui la seva decisió i que retorni les dues línies de P3 a l'escola Vila-romà pel curs que està a punt de començar.

Aquest acte d'avui dimecres ha sigut el segon dels que realitzarà la CUP en aquesta campanya de defensa de l'escola pública. I anunciem que hi haurà més actes i mobilitzacions perquè creiem que la defensa de l'escola pública és una prioritat innegociable.

Candidatura d'Unitat Popular de Sant Joan-Palamós

31 d'agost de 2016

LA CUP DEFENSA L'ESCOLA PÚBLICA I MOSTRA UN REBUIG ABSOLUT A LA DECISIÓ DE LA GENERALITAT DE TANCAR LA LÍNIA DE P3 DEL CEIP VILA-ROMÀ