LA CUP SANT JOAN-PALAMÓS ES MOSTRA PREOCUPADA PER LA MANCA DE PLURALITAT A L'HORA D'INFORMAR SOBRE EL SERVEI D'AIGUA

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Sant Joan-Palamós trobem molt preocupant que a la jornada informativa coorganitzada avui per l'Ajuntament de Palamós, el Síndic de Greuges i Aigües de Palamós, no es doni veu a la societat civil organitzada, molt activa i mobilitzada actualment.

És molt preocupant que en una jornada on tèoricament es vol informar, que no hi participi l'actor principal, la ciutadania. Veient el programa, sembla més una jornada propagandística per part de l'empresa privada que gestiona el servei, que no pas una jornada d'informació plural amb tots els actors i des de totes les perspectives.

Sorprèn també a l'Assemblea local de la CUP que, a menys de dos mesos de les passades eleccions municipals, Esquerra Republicana de Catalunya signés i s'adherís al Pacte Social per l'Aigua a Catalunya, i un any després no es doni veu a iniciatives populars que treballen pel dret a l'aigua com a dret humà essencial, i en canvi és doni protagonisme a multinacionals que exploten els serveis d'aigua per obtenir-ne el màxim benefici.

Així doncs, tal i com va demanar el regidor de la CUP al darrer Ple, aquesta formació demana que quan es facin jornades informatives, i més en drets tant bàsics, es doni veu a totes les parts implicades per afavorir la transparència i la participació.

En darrer terme, des de la formació independentista reivindiquem el dret fonamental a l'accés i la protecció d'aquest recurs natural com a dret bàsic i no com una mercaderia en mans de multinacionals que fan negoci amb el que és de tots i totes.

LA JORNADA QUE ES CELEBRA AVUI A LA VILA, COMPTA AMB PRESÈNCIA DE L'ADMINISTRACIÓ I DE L'EMPRESA PRIVADA, PERÒ NO ES DÓNA VEU A LA SOCIETAT CIVIL ORGANITZADA