L’Assemblea de la CUP de Sant Joan-Palamós radicalment contrària a la política de privilegis i prebendes per als regidors que porta a terme l’Ajuntament de Palamós

L’Assemblea ha acordat que el regidor de la CUP de Sant Joan-Palamós renunciï al telèfon mòbil que l’Ajuntament facilita a tots els regidors i demana a la resta de grups municipals del consistori que també hi renunciïn i que assumeixin amb els recursos propis les despeses de telefonia relacionades amb la seva tasca política.

Tots els grups municipals tenen correu electrònic; tots els regidors tenen mòbils particulars als quals també poden rebre trucades; tots els grups disposen d’espais a l’Ajuntament per poder rebre persones i per tant, creiem que aquesta és una despesa absolutament innecessària que l’Ajuntament s´hauria d’estalviar i que l’assignació que reben els partits i regidors és prou elevada com perquè assumeixin aquesta despesa. O és que els 503,88 euros per Ple, els 29,07 euros per Comissió Informativa i els 200 euros per Grup Municipal mensuals no donen per pagar la factura telefònica?

La CUP de Sant Joan-Palamós ja va expressar en el ple d'organització del passat 7 de juliol que no estava d'acord amb les retribucions a partits de 300 € al mes per regidor, de 25 € al mes per grup municipal i, per si no n´hi hagués prou, de 503 € al mes per regidor per assistència al ple. Tenint en compte l’aprovació d’aquestes subvencions als grups municipals, considerem que són ells els que han de contractar, en el cas que ho considerin oportú, les línies de telèfon que necessitin per desenvolupar les seves funcions i destinar aquest recurs a d'altres àrees de l'Ajuntament que més ho necessitin.

Per altra banda, i per les mateixes raons esmentades més amunt, el regidor de la CUP de Sant Joan-Palamós tampoc acceptarà les targes de presentació que l’Ajuntament de Palamós també posa a disposició de tots els regidors.

Finalment, volem denunciar que l’Ajuntament posa a disposició dels regidors entrades gratuïtes per assistir a actes culturals. No creiem que aquestes actituds serveixin per apropar els ciutadans a la vida política sinó tot el contrari. La CUP de Sant Joan-Palamós no acceptarà cap prebenda, més pròpia d’altres èpoques que del segle XXI, perquè concebem la política com a servei públic.

CUP Sant Joan-Palamós

Palamós, 26 d’agost de 2015