MOCIÓ DE LA CUP POPULAR DE SANT JOAN-PALAMÓS PER A LA TRANSPARÈNCIA I INFORMACIÓ EN MATÈRIA URBANÍSTICA

Moció aprovada amb els vots favorables de tots els partits del consistori.

L’urbanisme és una disciplina que en l’àmbit municipal és de vital importància. És en aquest camp, on es dissenya físicament el futur d’un poble, i aquesta política acaba tenint repercussions socials, ambientals i econòmiques.

Com és sabut, l’urbanisme és un àmbit sotmès a grans pressions econòmiques, on el clientelisme, l’especulació o la connivència entre polítics i poders privats està a l’ordre del dia.

En el que qualsevol mesura per incrementar la transparència és benvinguda. Tot i que una major transparència urbanística no assegurarà totalment l’eliminació de la corrupció i del clientelisme, però sens dubte, la dificultarà.

Són moltes les previsions normatives que obliguen a l’administració a publicitar els processos urbanístics, però per tenir un bon control democràtic de fort contingut social que validi la subjecció de cada proposta a l’interès general sota el paradigma del desenvolupament urbanístic sostenible, cal ser molt més transparents, no ens podem limitar a només donar accés als documents i als procediments.

Per tot això, el Grup Municipal de la CUP Sant Joan-Palamós instem a l'equip de Govern de l'Ajuntament de Palamós que prengui els següent acord:

PRIMER – Informar àmpliament i de forma eficaç a la població, del resultat de l’estudi realitzat per l’Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament el passat novembre, sobre el nombre d’empreses i d’activitats econòmiques que es poden implantar en el nostre territori avui dia sense planificar un nou polígon industrial.

CUP SANT JOAN – PALAMÓS

Palamós, a 14 de febrer de 2017