MOCIÓ PER L'ESTUDI DE LA MUNICIPALITZACIÓ DE LA GESTIÓ DE L'APARCAMENT TARIFAT

Aquesta moció és presentada per la CUP perquè sigui debatuda i votada en el proper ple de setembre

JOAN BOHIGAS CAYUELA, regidor i portaveu del grup municipal de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), presenta la següent moció.

EXPOSA:
Des de l’Assemblea Local de la CUP Sant Joan-Palamós, apostem per la municipalització i la lluita contra el processos de privatització.
Creiem que cal mantenir els serveis en mans públiques per tal d'assegurar que els criteris sota els quals es gestionen seran els d'igualtat, universalitat en l'accés i vocació del servei a la ciutadania, i que no seran criteris merament mercantilistes o economicistes.
Des del nostre grup creiem que és totalment necessari estudiar la possibilitat de municipalitzat tots els serveis públics en mans d'empreses privades. Entenem que l'avantatge principal de municipalitzar, passa per alliberar recursos públics per altres necessitats, ja que a un menor cost, és possible obtenir un servei de major qualitat.
Els principals beneficis de la gestió directa dels serveis són:

➢ Estalvi econòmic
• No subjecció a IVA
• Sense pressió per obtenir beneficis
• Repercussió neta dels costos: no es necessita carregar marge comercial
• Seguiment del servei integrat: en els serveis privatitzats, a més de l'equip tècnic de l'empresa que presta el servei, és necessari dedicar recursos municipals per assegurar el compliment del contracte

➢ Qualitat de Servei
• Control directe del servei: servei executat i controlat per personal vinculat al municipi.
• Màxima transparència
• Coincidència d'interessos: ja no estem en un joc de suma zero entre maximitzar benefici privat i prestar servei públic de qualitat, sinó un joc on tots hi guanyem.

Atès que en menys d'un any, en el nostre municipi, s'ha de fer una nova gestió dels aparcaments tarifats i de la zona verda.
Essent coneixedors de l'ofensiva estatal que hi ha hagut durant la legislatura de la majoria absoluta del PP, retallant competències dels Ens locals com per exemple la Llei 27/2003, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local.

Per tot això, instem a l'equip de Govern de l'Ajuntament de Palamós que prengui els següents acords:
1. Donar les instruccions als serveis tècnics corresponents perquè estudiïn i impulsin la municipalització dels sistemes tarifats d'aparcament de vehicles que hi ha en el municipi.
2. Presentar l'informe de serveis jurídics per conèixer quin és el marge d'actuació en la municipalització del servei d'aparcament tarifat pel 2016.

CUP SANT JOAN – PALAMÓS
                                                                                     Palamós, a 8 de setembre de 2015