Transparència

TRANSPARÈNCIA ECONÒMICA: les despeses de la campanya electoral de la CUP Sant Joan-Palamós

Un dels principis d’actuació de la CUP és el de la transparència informativa en la gestió dels seus recursos, amb la finalitat d’explicar a la població les seves fonts d’ingressos i de despeses. I és indispensable que sigui així perquè els partits polítics es financen a casa nostra bàsicament a partir de diner públic. I, si actuéssim de manera diferent, no ens sentiríem legitimats per presentar diferents mocions reclamant més transparència tant a l’Ajuntament com als diferents grups municipals, tal com pensem fer en els propers mesos.

En coherència amb la nostra forma d’actuar, una vegada més la Candidatura d’Unitat Popular fem públics els nostres comptes. En aquesta ocasió, presentem les despeses generades per la campanya electoral de la CUP Sant Joan-Palamós a les passades eleccions municipals del proppassat 24 de maig, com a compromís de transparència econòmica vers la població de Palamós.

Les despeses s’han centrat principalment en el material de campanya, on ha destacat la cartelleria, el programa electoral enviat a totes les palamosines i palamosins.

El pagament del cost de la campanya ha estat possible sense la necessitat de demanar cap préstec a entitats financeres privades, gràcies a les aportacions de la CUP a nivell nacional i gràcies als préstecs personals a tipus d’interès zero de la militància per avançar els diners que posteriorment s’obtindran de l’Estat en funció dels vots i dels regidors obtinguts a tot el país. Per la col·locació de la cartelleria electoral no s´ha contractat el servei de cap empresa externa, sinó que ha estat una tasca portada a terme per la militància de manera voluntària. Les actuacions poètico-musicals dels mítings electorals també han estat fetes de manera altruista i desinteressada per part de tothom.

D’aquesta manera, des de la CUP, complim amb el nostre compromís amb els palamosins i palamosines, de ser el màxim de transparents. Pensem que és imprescindible per a la democràcia practicar la màxima transparència, especialment l’econòmica, tant per part de les institucions com per part dels diferents grups polítics. Esperem que aquest exercici sigui un model a seguir per la resta de formacions polítiques de la vila i que facin extensiu a la resta de la població d’on provenen els seus ingressos i amb què es gasten els diners, així com conèixer les seves despeses de campanya. Per part de la CUP podem afirmar que:

- no s’ha demanat cap crèdit a entitats financeres privades per a finançar la campanya electoral (ni a nivell local ni a nivell comarcal o nacional).

- que la despesa electoral de la CUP Sant Joan-Palamós ha estat per sota de l’import de 0,11€ per persona inscrita en el cens electoral municipal, que és la despesa màxima autoritzada per cada coalició electoral, segons la normativa electoral. Concretament, en el nostre cas, la despesa ha estat de 0,07 euros per persona amb dret a vot a Palamós.