MOCIÓ DE LA CUP PER A UNA AUDITORIA DEL DEUTE MUNICIPAL.

Des de la CUP de Sant Joan-Palamós creiem que l’alternativa a l’estafa que s’ha anomenat crisi és augmentar la democràcia, en comptes de reduir-la. Ampliar els àmbits col·lectius de decisió en tots aquells aspectes que ens afecten en la vida quotidiana. Per desgràcia, molt sovint des de les pròpies institucions públiques, governades per forces que prediquen la llibertat de mercat mentre aprofiten el seu poder per afavorir grans empreses i corporacions bancàries, es privatitzen els serveis més bàsics reduint així la capacitat de moltes persones per construir-se un futur digne.

Del tot dependent d’uns dictats llunyans i d’unes polítiques contràries a les classes treballadores, l’endeutament, públic i privat, ha anat augmentant. Com s’està veient actualment a Grècia, el deute és el mecanisme que fa agenollar les democràcies i la ciutadania davant del poder econòmic d’unes institucions que ningú ha escollit, com són l’FMI o el Banc Central Europeu. A escala local, el deute també estreny els pressupostos i redueix la capacitat d’intervenció just en el moment que els palamosins ho passen pitjor.

Amb l’objectiu de situar Palamós del costat dels municipis que afronten el debat democràtic amb totes les conseqüències, la moció que presentem pretén fer una radiografia precisa de l’endeutament de l’Ajuntament. Entendre i connectar tots els aspectes, totes les cares d’un problema que no és exclusiu de la nostra vila, però que amb aquest exercici seguirà l’exemple d’altres experiències. Servirà, per una banda, pel necessari control social de la despesa pública. I per l’altra, ens dóna una eina més per empoderar-nos davant la retallada de drets, de serveis i, en definitiva, de democràcia.

Per tot això, instem a l'equip de Govern de l'Ajuntament de Palamós que prengui els següents acords:

PRIMER: Crear una Comissió de Treball per a l’Auditoria del Deute ( en endavant la Comissió). Les principals característiques de la qual són:

• L’objecte de la Comissió és estudiar al detall el deute municipal.

• Seran integrants de la Comissió les persones designades pels grups polítics del Ple, així com els tècnics d’hisenda, l’interventor, i els funcionaris de l’Ajuntament que siguin necessaris. Aquesta comissió estarà oberta a la participació de les entitats de la vila que ho sol·licitin així com de persones a títol individual. Els integrants de la Comissió podran designar assessors per tal d’ajudar a la Comissió en l’acompliment del seu objecte.

SEGON: L’Ajuntament facilitarà als membres i assessors de la Comissió l’accés lliure a tota la documentació necessària per al desenvolupament de la seva activitat, sense menystenir el compliment de la protecció de dades que estableix la llei LOPD.

TERCER: Al llarg del mes de gener de 2016 es farà una convocatòria pública i oberta oferint la possibilitat de conèixer i participar del projecte a totes les palamosines i palamosins. Aquesta reunió servirà per constituir la Comissió i designar els membres que la constitueixin. Servirà, així mateix, per acordar la metodologia i el calendari de treball de la Comissió.

QUART: A les reunions de la Comissió podran assistir-hi també els assessors. Es podrà sol·licitar la presència de les persones que es creguin adients per tractar d’esclarir la informació, prèvia petició de compareixença per part dels integrants de la Comissió.

CINQUÈ: En un màxim de sis mesos després de la primera convocatòria, la Comissió redactarà un informe amb les conclusions derivades de la seva tasca. Aquest informe es farà públic per tots els mitjans que estiguin a l’abast de l’Ajuntament, inclosa la ràdio municipal, la web municipal, les xarxes socials, etc. També es dedicarà una Audiència Pública a l’explicació i exposició de les conclusions per part dels integrants de la Comissió.

SISÈ: El Ple de l’Ajuntament de Palamós, partint d’aquestes conclusions, debatrà i aprovarà un Protocol de seguiment i control del deute i el presentarà en públic a través dels mateixos mitjans exposats en el punt anterior.

CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR DE SANT JOAN-PALAMÓS