ACTE PER REIVINDICAR LA TRANSICIÓ CAP UN FUTUR SENSE RESIDUS

Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Sant Joan-Palamós organitzem un acte per reivindicar una ràpida i urgent transició cap un futur sense residus per alertar que al nostre municipi ha augmentat el darrer any les tones de residus, i és un dels municipis de les comarques gironines amb un població el voltant dels 20.000 habitants amb una taxa de reciclatge neta més baixa.

L’acte tindrà lloc a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou el proper dissabte 20 d’abril a 2/4 de 7del vespre. I comptarà amb la presència de José “Temi” Vives, Professor Honorífic de la Universitat de Barcelona, i Mariona Iribarren, Doctora en Ciències humanes i de la cultura.

Iniciem així les primeres accions davant la renovació del contracte d’escombraries previst per la propera legislatura, i on l’Assemblea Local creu que hi ha d’haver un gir radical en el servei i les taxes de recollida de residus per ser realment justos amb la població i amb el planeta.

Ens urgeix fer de Palamós i Sant Joan una vila verda i això suposa un canvi col.lectiu profund molt més enllà de més papereres o més serveis de neteja: el decreixement i tendir cap al residu zero són la clau del canvi.

I és que des de l'esquerra independentista defensem que és des dels municipis on es poden moure les primeres peces per a poder assumir aquest procés que creiem imprescindible per a garantir un planeta sa i equilibrat.

La CUP vertebra diferents propostes com aquesta per a encarar el programa ecologista que es desplega en el nostre projecte polític. La defensa del territori i la cura d'aquest és un dels pilars del nostre ideari polític.

La qüestió dels residus és cabdal per tenir un món millor, així com també per ser realment una vila verda capdavantera de la Costa Brava