EL PLE APROVA LES TRES MOCIONS PRESENTADES PER LA CUP

EN EL PRIMER PLE ORDINARI D'AQUEST MANDAT, ES VAN PRENDRE DECISIONS QUE INCIDEIXEN DIRECTAMENT EN EL MODEL DE VILA EN QUÈ SANT JOAN I PALAMÓS HAN DE CONVERTIR-SE PRÒXIMAMENT.

El ple del passat 28 de juliol es van aprovar les tres mocions que havia presentat la CUP per ser debatudes. La moció per canviar el nom del carrer Remigi Robau Morató, que fou combatent de la Falange Española Tradicionalista i de la JONS va ser aprovada per unanimitat. La moció sobre impulsar la democràcia participativa a la nostra vila també va ser aprovada, així com també va obtenir majoria de vots favorables la moció per instal·lar cartelleres públiques per les entitats i associacions de la vila.

Entre els acords de la primera moció, es va aprovar que el govern municipal canviï el nom del carrer de l'excombatent de la FET i JONS, que la brigada municipal retiri el rètol del carrer i el lliuri a l'Arxiu Municipal per projectes de museïtzació, difusió i recuperació de la memòria històrica.

Amb l'aprovació de la segona moció que va presentar el nostre Grup, s'acorda que el govern municipal inicïi com més aviat millor i sempre abans d'acabar aquest any, els tràmits de redacció del Reglament de Participació Popular i de modificació de l'actual Reglament Orgànic Municipal (ROM), en ambdós casos, que compti amb les aportacions de ciutadans i entitats. En aquesta mateixa moció, també es va acordar permetre la intervenció de consultes del públic a la finalització dels Plens municipals, acció que ja preveia el ROM actual, però ningú des del 1997 havia proposat impulsar-ho.

Finalment, els acords de la tercera moció inclouen entre d'altres l'elaboració d'uns cens dels espais habilitats perquè les entitats i associacions de la vila pugin col·locar-hi cartells i instal·lar de manera equitativa i en número suficient cartelleres públiques a barris, places i carrers.

Tot i que valorem molt positivament els acords presos en aquest Ple, volem manifestar la nostra decepció i el nostre desacord en qüestions tant perilloses com el no compliment ja en el primer Ple del mandat, de l'Agenda 21 municipal aprovada el 2011 (Pla d'Acció Local per a la Sostenibilitat, PALS), que tot i ser un Pla Estratègic realitzat amb participació ciutadana, necessita de voluntat política per tirar-lo endavant. L'equip de Govern Municipal així com no podia ser d'una altra manera el PSC, van aprovar inicialment el projecte d'obres d'un aparcament en sòl forestal, ja fora de la trama urbana actual. Sense tenir en compte el punt 1.1.1. del PALS que li dóna la màxima prioritat d'acció a «Millorar la transició entre la ciutat i el seu entorn pròxim» amb l'objectiu de «Garantir un correcte tractament de les vores del teixit urbà i una transició adequada amb el medi rural i natural».

D'altra banda, entre els acords del Ple també hi ha la declaració d'especial interès o utilitat municipal d'unes obres complementàries a l'ampliació de l'Escola Vila-romà, que a la pràctica el que s'acorda és rebaixar un 95% la taxa que ha de pagar la Generalitat de Catalunya a l'Ajuntament de Palamós. Des de la CUP creiem que el deute que té lla Generalitat amb el nostre Ajuntament és prou important com per anar rebaixant-li pagaments.

Per acabar, volem manifestar la nostra satisfacció perquè feia molt temps que en el Ple del nostre Ajuntament no hi havia debat polític sobre aspectes de la nostra Vila. Mentre la CUP Sant Joan-Palamós continuï representada en aquest Ajuntament, garantirem que serà en el Ple i amb la necessària transparència per a garantir el debat, des d’on també farem política. En primer lloc, perquè la ciutadania es mereix saber què pensa i què fa cada grup municipal. I també perquè apostem per una manera de fer diferent, lluny dels pactes en despatxos. Amb un peu a la institució i un peu al carrer.