Els plens de l’Ajuntament de Palamós: valoració de la CUP

Pel què fa a l’últim ple del mes de novembre de 2013 de l’Ajuntament de Palamós (i a molts altres plens, però ens centrarem en aquest darrer ple):
Temes a debatre (excuseu-nos, volíem dir, ratificar la seva aprovació):
1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2.- Comunicacions d’Alcaldia.
3.- Acord d'aprovació inicial de les modificacions i el text refós de l'ordenança reguladora
de l'estacionament de vehicles sota control d'horari limitat 'zona blava i zona verda'.
4.- Autorització de superació de límits retributius derivats de la compatibilitat per
l'acumulació del lloc d'intervenció de la Bisbal d'Empordà a la interventora de l'Ajuntament
5.- Aprovació de l'addenda al conveni marc de col•laboració entre la Fundació
Promediterrània i l'Ajuntament.
6.- Aprovació del conveni de col•laboració entre la Fundació Promediterrània i
l'Ajuntament d'ajut per la compensació de l'import pendent per pagament de
factures.
7.- Aprovació de l'establiment i fixació del preu públic per a la redacció de certificats
d'eficiència energètica.
8.- Aprovació provisional de modificació i text refós de l'Ordenança fiscal número 14,
reguladora de la taxa per l'estacionament regulat de vehicles a la via pública.
9.- Precs i Preguntes.

Durada del ple: 45 minuts
Participació: tothom (qui no hi assisteix, no surt a la foto i, tampoc cobra?) menys el poble! Recordem que cap partit polític va voler elevar una moció de la CUP de participació ciutadana als plens...

Temes debatuts:
a) intervenció per part de CIU: amb reticències i sense entrar en el fons de l’assumpte (més aviat semblava un “et vull dir però no et dic que potser t’ofendries i ja he fet el meu paper”) Tema personal d’interpretació d’insults i sol•licitud que s’excusin (lamentable, parlem de respecte personal amb majúscules i al poble que li donin dos duros, que ja paga).
b) intervenció per part del PP: demandes de millores ciutadanes (l’alcaldessa, ofesa, recomana altres vies, ja que és millor que no es parli de res al ple, no sigui que s’esvaloti el galliner i surtin evidències).

Resum del ple: políticament tot molt correcte, sense cap debat, més aviat sembla una posada en escena en què tot va bé i tothom és molt bo. Per plens d’aquest tipus no faria falta gastar ni llum, ni temps, etc... en moments de crisi com els que estem passant (excuseu-me, és veritat que alguns no pateixen ni noten la crisi, ja paga el poble).

Reflexió: sempre s’ha dit que en el debat es poden veure els diferents punts de vista i posicionaments dels diversos grups polítics, fet que invita a fer un treball digne, esforçant-se a fer propostes i a defensar-les amb arguments i rigor. Algú sap de què parlem, assalariats per la ciutadania?

Conclusions: és lamentable veure un ple on el debat més profund siguin les salutacions a l’entrada i a la sortida del ple, on tot s’aprova per unanimitat, on només hi ha tres intervencions, dues d’elles a “ precs i preguntes” i una per ego personal, sense entrar a valorar el fons de la qüestió.
Per això cal fer un ple? Fora bo que féssim una reflexió profunda i a tots els nivells. Potser és el que volem? Mentre estem en crisi, passem el temps distrets i permetem que ens intensifiquin la crisi.