EN EL PLE DE NOVEMBRE ES COMENÇA A ENTREVEURE LA VOLUNTAT DE NO CANVIAR LES COSES DEL NOU GOVERN MUNICIPAL

El ple del passat 17 de novembre, tot i no portar-se encara a aprovació els pressupostos per l'any 2016 i així conèixer en detall en què es volen gastar els diners el nou govern municipal de ERC i CIU, es va començar a intuir les poques ganes de realitzar una nova política municipal per l'equip encapçalat pel republicà Lluís Puig. Aquest fet es va evidenciar ja en la primera de les set mocions presentades en aquest Ple, una moció del nostre Grup Municipal perquè el consistori palamosí comenci a treballar amb una banca que es regeixi per criteris ètics o cooperatius i no continuar treballant totalment amb la banca tradicional que tant catastròfica ha estat per l'economia i pel dret a l'habitatge, ja que s'hi han destinat desenes de milers de milions d'euros públics per el seu rescat que no s'han pogut invertir per millorar la qualitat de vida de les persones. La transparència que tant ha omplert la boca dels nostres governants va quedar en fum quan ERC i CIU van rebutjar estudiar detalladament d'on prové el deute municipal, un deute que és gairebé el 50% del pressupost municipal anual i que estreny la capacitat d'inversió i d'intervenció. Des de la CUP Sant Joan-Palamós veiem necessari afrontar el debat democràtic amb totes les conseqüències i creiem necessari el control social de la despesa pública. I per altra banda, ens dóna una eina més per empoderar-nos davant la retallada de drets, de serveis i, en definitiva, de democràcia. Tal com vam realitzar en el passat Ple de novembre, des de l'assemblea local de la Candidatura d'Unitat Popular ens comprometem a continuar treballant per una vila on la transparència, la radicalitat democràtica i el bé comú siguin protagonistes de la gestió municipal.

CUP Sant Joan-Palamós

ERC I EL SEU SOCI DE GOVERN REBUTGEN APROVAR MOCIONS DE LA CUP PER AUDITAR EL DEUTE MUNICIPAL, DONAR SUPORT AL PROGRAMARI LLIURE I TAMBÉ REFUSEN TREBALLAR AMB LA BANCA ÈTICA I/O COOPERATIVA