LA CUP SANT JOAN–PALAMÓS SATISFETA UN ANY MÉS AMB LES PREINSCRIPCIONS REALITZADES A L'ESCOLA PÚBLICA

La Candidatura d’Unitat Popular de Sant Joan-Palamós es mostra molt satisfeta amb les dades provisionals de preinscripció per P3 pel proper curs 2017-2018 a les escoles del municipi.

Aquestes dades mostren una aposta inequívoca de les famílies per l’escola pública, ja que hi ha 90 infants inscrits en primera opció a l’escola pública davant dels 75 que ho han fet a l’escola concertada.

Joan Bohigas, regidor de la CUP Sant Joan-Palamós afirma que “nosaltres apostem totalment per l’escola pública per ser un model equitatiu, laic, inclusiu, coeducador, popular, públic i català i n’hem fet campanya els darrers anys. Amb les dades de les preinscripcions, comprovem que les famílies demanen majoritàriament el que defensem des de la CUP fermament i això ens encoratja a seguir lluitant per una escola pública de qualitat.”

La formació independentista retreu un any més la política d’oferta de places que determina el Departament d’Ensenyament, que tot i l’aposta clara de les famílies per la pública, ja és el segon any que el Departament ofereix al municipi 100 places a l’escola concertada per 75 a la pública, molt a contracorrent del que demana la societat. Aquesta decisió del govern de la Generalitat per ofertar més places a l'escola concertada que a la pública té com a objectiu protegir i mantenir els concerts educatius i aquesta decisió va en detriment de l'escola pública.

Segons la CUP, a la reunió del passat 27 de març a l’Ajuntament de Palamós amb el Director del Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona i polítics municipals, es va fer palesa la manca d’arguments del Departament alhora de defensar una major oferta de places a l’escola concertada que a l’escola pública.

El mateix Joan Bohigas afirma que “durant la reunió monogràfica d’oferta educativa de finals de març, es va evidenciar que ni el Departament ni el govern palamosí d’ERC aposten per l’escola pública. I ens costa d’entendre la indeterminació del Departament i de l’Alcalde Lluís Puig davant aquest desequilibri de les polítiques a favor de l’escola concertada”.

Seguint la campanya en defensa de l'escola pública, la CUP Sant Joan-Palamós ofereix a les famílies que han escollit l’escola pública en primera opció i no han obtingut plaça a donar suport i assessorament sobre els drets a l'accés a l'ensenyament públic alhora que insisteix que restarà amatent perquè no s'intentin omplir les aules de les concertades amb famílies que han optat per l'opció pública. A aquest suport s'hi sumaran més accions, tan a nivell local com a nivell nacional, en defensa de l'escola pública.

Candidatura d'Unitat Popular de Sant Joan-Palamós

11 d'abril de 2017

LA FORMACIÓ INDEPENDENTISTA LAMENTA QUE LA POLÍTICA EDUCATIVA D’OFERTA DE PLACES DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT VAGI EN CONTRA DEL QUE VOLEN LES FAMÍLIES DEL TERRITORI