LA CUP TORNA A PRESENTAR L'ESMENA A LES AL.LEGACIONS DE L'AJUNTAMENT AL PLA DIRECTOR

Es podrà debatre i votar l'esmena de la CUP en defensa de l'interès públic que es va censurar el passat Ple.

Aquest proper Ple, la CUP presentarà aquella esmena perquè tots els partits puguin posicionar-se respecte al tipus d'al•legacions que presentarà l'Ajuntament de Palamós a la revisió de sòls no urbanitzables del litoral gironí del Pla Director Urbanístic.
Bàsicament, pretenem que l'Ajuntament es limiti a defensar única i exclusivament l'interès públic i no faci cap al•legació en defensa dels interessos privats de promotors immobiliaris. Demanarem que l'al•legació (en cas de ser acceptada) només pugui ser aplicable en aquells casos en què hi hagi un interès públic a nivell local o comunitari com, per exemple, un hospital.
No trobem adequat presentar l'al•legació que demana poder construir edificis de més de 22 metres de façana, així com permetre construir més alçada al considerar el desnivell del terreny, si no és exclusivament per edificis d'interès públic. Casualment, o no, les al•legacions podrien beneficiar les polèmiques promocions immobiliàries del tercer bloc de la Pineda d'en Gori i del bloc del Bellafosca. Des de la CUP creiem que aquestes iniciatives urbanístiques no tenen l'objectiu de consolidar una funció social de l'habitatge, sinó més aviat al contrari, hi especulen i dificulten l'accés a la ciutadania.
Per això mateix, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Palamós Vila-romà emplacem a totes les forces polítiques de l'Ajuntament de Palamós votar a favor d'aquesta esmena que no vam poder debatre el seu dia. Cal votar pensant en l'interès públic. Si algun partit creu que cal defensar altres interessos, els animem a encoratjar l'empresa promotora perquè presenti les al•legacions a títol individual. Però no creiem adequat defensar interessos particulars a través dels representants electes que han de vetllar per la defensa del patrimoni natural i cultural, per la preservació del territori, especialment de la costa, i per l'interès públic. Ja patim prou deteriorament al litoral gironí com per presentar les al•legacions dels especuladors des d'un ens públic.
El patrimoni natural de la Costa Brava no és negociable i entre tots l'hem de defensar.

Finalment, aquest mes de juliol, després que en el Ple del mes de juny es vulnerés el dret de la CUP Palamós Vila-romà per presentar una esmena, debatre-la i votar-la, l'equip de govern ha consultat els tècnics i ha hagut de reconèixer que no va aplicar el ROM (Reglament Orgànic Municipal) i que de forma arbitrària se'ns va limitar la participació democràtica.