NO ACCEPTEM NI VOLEM PRIVILEGIS, PREBENDES O TRACTES DE FAVOR

Igual que vam fer la legislatura passada I seguint el nostre codi ètic, l'Assemblea de la CUP Palamós Vila-romà, hem comunicat a l'Ajuntament la renúncia de la nostra regidora , a la línia telefònica I al aparell de telefonia , així com a les targes de visita que es posen a disposició dels regidors.

La CUP Palamós Vila-romà assumirà aquestes despesses amb els recursos que rep com a grup municipal I encoratja a la resta de grups polítics del consistori a fer el mateix. Tots els regidors dels diferents grups municipals tenen correu electrònic per establir les comunicacions necessàries; tots els grups disposen d’espais a l’Ajuntament per poder rebre persones. En el cas que el regidor valori oportú tenir un telèfon mòbil particular hauria d’assumir-ne els seu cost. Les recentment aprovades retribucions i dotacions econòmiques pels regidors i grups municipals és suficient per fer front a aquesta despesa, de fet, entenem que si es donen aquests diners és per pagar aquestes necessitats. Actualment, els grups municipals reben 200 euros mensuals i 15 euros més per cada regidor, a banda de les retribucions que són de 580 euros per assistència al ple, 400 per assistència a junta de govern, 35 per comissió informativa i 35 per junta de portaveus. Els diners que es reben de l’Ajuntament haurien de poder servir per pagar les línies telefòniques i les targes de presentació.

També volem denunciar que l’Ajuntament posi a disposició dels regidors entrades gratuïtes per assistir a actes culturals que organitza. És un cas de tracte de favor, un privilegi que reben els càrrecs electes, però no els seus votants. Un regidor ha de seguir anant als espectacles i actes culturals que desitgi i ha d’assumir el cost de l’entrada. Per altra banda, aquesta dinàmica arriba també a altres entitats i organitzacions que ofereixen llocs especialment reservats als representants polítics. La CUP, seguirà declinant el tracte especial envers els seus regidors quan rebi les invitacions. Aquest fet, però, no implica deixar de participar a les propostes fetes des de l’ajuntament o des del teixit associatiu del municipi, en tot cas es farà pagant el seu preu públic i contribuint econòmicament amb les iniciatives del poble.

Per tant, reafirmem com la passada legislatura que la CUP Palamós Vila-romà no acceptarà cap prebenda, més pròpia d’altres èpoques que del segle XXI, perquè concebem la política com a servei públic.

Per altra banda, oferim la candidatura d’unitat popular per tal que serveixi com a eina dels veïns i les veïnes I estem a la seva disposició per rebre suggeriments, propostes i comentaris, motiu pel qual facilitem la nostra adreça de contacte i us convidem a participar de les assemblees obertes.

CUP Palamós Vila-romà : [email protected]

Roser Huete Calderón (regidora): [email protected]

Les recentment aprovades retribucions i dotacions econòmiques ples regidors i grups municipals són suficients per fer front a la seva despesa.

Actualment els grups municipals reben 200  euros mensuals i 15 més per cada regidor, a banda de les retribucions  que són de 580 euros per assistència a ple, 400 euros per assistència a junta de govern, 35 per comissió informativa i 35 per junta de portaveus. Els diners que es reben de l'Ajuntament haurien de poder servir per pagar els aparells de telefonía, la línea telefònica i les targetes de presentació.