RETORNEM AL POBLE LA RETRIBUCIÓ DEL PLE DE GENER

L’ordre del dia del ple de l’Ajuntament de Palamós del dimarts 15 de gener tenia un únic punt de contingut a tractar que, a més, tenia caràcter d’assabentat.

Des de la CUP fem crítica sobre les retribucions que perceben els regidors i regidores de l’oposició per cada ple i, sobretot, quan són plens amb un únic punt a l’ordre del dia. Ja el passat mes de d’agost, amb la realització d’un ple extraordinari, vam denunciar l’alt cost que suposa això pel municipi (més de 4.500 euros) i vam fer públic que el nostre grup municipal rebutjava cobrar els més de 500 euros de retribució convidant a la resta de regidors municipals a fer el mateix. Ningú s'hi va adherir.

I és que cal recordar que en el primer ple d’aquesta legislatura que aviat s’acaba ens vam quedar sols defensant una reducció d’un 50% en totes les retribucions previstes pels regidors i regidores municipals (tant les previstes per assistència al ple, com per comissions informatives,…) amb el vot contrari de totes les formacions amb representació al consistori.

És per tot això que l’Assemblea local de la CUP ha decidit retornar íntegrament els diners que es perceben pel ple d’aquest mes però en aquesta ocasió hem decidit iniciar un concurs obert a entitats i associacions del territori que estiguin treballant en projectes socials, solidaris, culturals i/o mediambientals que vulguin optar a aquesta bossa de diners per poder tirar endavant algún dels seus projectes. Les bases del concurs es faran públiques al llarg de la setmana al web de la CUP local i l’objectiu d’aquest és retornar al poble uns diners que no haurien d’haver arribat mai en mans de cap polític local a la vegada que volem reconèixer i donar suport a la millor iniciativa social, solidària, cultural i/o mediambiental.

Paral.lelament, seguint l’ideari detallat en el nostre codi ètic, la Candidatura d’Unitat Popular és l’única formació política de Palamós la qual el seu regidor no cobra res per la tasca que realitza. Perquè vivim la política com un espai d’activisme sociopolític i de treball pel bé col.lectiu. Som contraris a la professionalització de la política i organitzem la nostra resposta política a combatre-la.

D’aquesta manera, totes les retribucions que perceben van directament a l’assemblea local, que és la que decideix en què i com inverteix cada un dels diners públics, sovint dedicats a campanyes i lluites socials, culturals i mediambientals o bé en actes populars.

Dimecres 16 de gener de 2019

Candidatura d’Unitat Popular Sant Joan-Palamós

CONCURS OBERT A ENTITATS I ASSOCIACIONS QUE VULGUIN INVERTIR ELS DINERS EN UN PROJECTE SOCIAL, SOLIDARI, CULTURAL O MEDIAMBIENTAL