XERRADA SOBRE L'ANOMENADA LLEI DE SEGURETAT CIUTADANA: 25 de gener a les 19h a la Biblioteca

La CUP coorganitza, juntament amb Acampada i l'Associació esCUP, una xerrada informativa sobre l'anomenada Llei de seguretat ciutadana el proper dissabte 25 de gener a les 19h a la Biblioteca de Palamós. La xerrada anirà a càrrec de l'advocat i activista Benet Salellas.

Davant l’anunci del govern espanyol de reformar la Llei Orgànica 1/1992 de Seguretat Ciutadana per introduir-hi un enduriment de les sancions i nous tipus d’infracció, des de la CUP volem mostrar el nostre absolut rebuig a qualsevol intent d’avançar en l’espiral repressiva del govern. Aquesta normativa ja ha estat àmpliament utilitzada per perseguir a la dissidència els darrers anys: la primavera valenciana, antifeixistes de Barcelona i Salt, el 15M, les protestes a l’Hospital del Mar, mobilitzacions en el marc de les vagues generals, estudiants de la UAB i fins i tot diverses associacions de veïns són alguns dels exemples de l’ús polític repressiu d’aquesta norma.

Així mateix, volem denunciar que aquesta reforma no és una iniciativa únicament del Ministre de l’Interior, sinó que des del govern de CiU i especialment el Conseller Espadaler s’ha exigit constantment l’enduriment de la llei per perseguir la dissidència política. No en va, el Departament d’Interior ha estat pioner en l’espiral repressiu per via administrativa, cosint a multes a centenars d’activistes per participar en mobilitzacions al carrer.

La reforma d’aquesta llei va directament lligada amb l’enduriment paral·lel del Codi Penal que també ha anunciat el govern espanyol. La supressió de les faltes suposa traslladar aquestes infraccions penals o bé a delictes, amb penes molt més altes, o a sancions administratives. Amb aquest canvi s’obliga als ciutadans sancionats a ser ells qui recorrin a la justícia per a la tutela dels seus drets, amb el cost que això suposa especialment des de l’aprovació de les taxes Gallardón. D’altra banda, la sanció administrativa és profundament classista, ja que no té en compte la capacitat econòmica de la persona, quelcom que si que preveu el sistema de penes multa del Codi Penal.

En un altre ordre, la reforma de la llei és un nou pas en la recentralització de l’estat i de les competències, especialment en detriment dels ens locals. Es suprimeix de l’àmbit d’aplicació de la norma tota referència als ens locals, en un nou intent de buidar de l’autonomia local i del marc competencial del que fins ara han disposat.

Finalment, ens oposem i ens oposarem a qualsevol enduriment de les normes i polítiques repressives, i exigim la derogació de la Llei de Seguretat Ciutadana. Des de la CUP promourem i practicarem la insubmissió a aquesta i a totes les lleis que pretenguin reprimir la dissidència política, perquè davant una llei injusta tenim el dret, i el deure, de desobeir-la.

Us hi esperem!